EĞLENCELİ YAZARLIK ATÖLYESİ

  • Süre7 HAFTA
  • Başlangıç30 Nisan 2024
  • Bitiş11 Haziran 2024
  • Ücret () 2800 ₺

Amaç:

Yazma yeteneğini geliştirmek,

Düşünce gücünü keşfedip kullanmak,

Hayata bakış açısını genişletmek,

Soyutlama ve somutlama becerisi kazandırmak,

Kendini ifade etme gücünü geliştirmek,

Bilgi okuryazarlığı becerisine katkı sağlamak hedeflenmektedir.

Kazanımlar:

1.       Hayal gücünü kullanır ve geliştirir,

2.       Yazma amacını belirler.

3.       Yazma stratejileri uygular.

4.       Özgün metinler üretir.

5.       Yazılarında betimleme yapar.

Yazma konusu ile ilgili anahtar kelimeleri belirler.

Eğitmen:

Hicran YAŞAR (Çamlıca Kampüs) (Kütüphane Öğretmeni)

Zeynep ACAR (Acıbadem Kampüs) (Kütüphane Öğretmeni)

Eğitim Planı:

1. HAFTA: YAZMAK İÇİN BİNBİR NEDEN!

Verilen şablona neden yazmak istediğini açıklayan bir yazı yazılır. Yazılanlar grup ile

paylaşılır ve yazma becerisi kişiye neler kazandırır, tartışılır. Hikaye yazarlarına

örnekler verilir.

Hikaye türüne giriş yapılır.

2. HAFTA: YAZARLIK YOLUNDA KOLAYLAŞTIRICI BİLGİLER

Bakış Açıları: Kahraman bakış açısı, hakim bakış açısı ve gözlemci bakış açısı ile

yazılmış hikayeler incelenir. Öğrenciler de bu bakış açıları ile cümleler kurar. Sırayla bütün

öğrenciler doğaçlama bir şekilde seçtikleri bakış açısı ile bir hikaye düşünüp anlatırlar.

3. HAFTA: HİKAYENİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ

Zaman

Yer-mekan

Karakter (Karakter tanıtım şablonu doldurulacaktır.)

Olay-durum

Yönerge: Eğlenceli eşleştirme oyunu oynanır. Öğrenciler kutucuklardan seçtikleri kişi,

mekan ve eylemi kullanarak hikayecikler oluştururlar. Seçilen ‘kişi’ karakter tanıtım

şablonunda detaylıca anlatılır.

4. HAFTA: HİKAYE PİRAMİDİ

1. Serim (Başlangıç): Karakter ya da hikayenin geçtiği yer tanıtılır.

2. Gelişme: Karakter ana olayı yaşamaya başlar.

3. Düğüm (Sorun): Olay ilerleyince bir sorun çıkar. Gizemli şeyler olur. Çarpıcı bir

olay, beklenmedik bir durum, bir anlaşmazlık.

4. Çözüm: Sorunlar çözülür. Okuyucunun kafasındaki bütün soru işaretleri tek tek

giderilir.

5. Son: Final.

Hikaye piramidi göz önünde bulundurularak bir hikaye oluşturulur.

6. HAFTA: İLİŞKİ KURMA VE BENZETME SANATI ETKİNLİĞİ

FIKRA TAMAMLAMA ETKİNLİĞİ

7. HAFTA “MASALLAR KARIŞMIŞ” ETKİNLİĞİ

Masal türü tanıtılır.

3 farklı masal okunur ve incelenir. Ardından öğrencilere bağımsız bir masal verilir.

Okunan masallardan birinin karakterlerini kendilerine verilen masala ekleyerek

yeni bir masal oluşturmaları istenir.

8. HAFTA: EĞLENCELİ DÖNÜŞÜM

Şiir türü tanıtılır. Akrostiş şiir açıklanır. Öğrencilerden seçilen bir fıkrayı ya da

masalı akrostiş şiire çevirmeleri beklenir.

Yeterli sayıya ulaşılmadığı zaman, bu ders açılmayacaktır.

Seçebileceğiniz Dersler:
# UYGULAMA ORTAMI SINIF ARALIĞI GÜN - SAAT KONTENJAN
Eğitim almak için öğrenci tanımlamanız gerekmektedir.
Öğrenci Ekle